
Den här bilden fick jag upp i huvudet när jag funderade på vad tillhörighet faktiskt innebär och hur jag tolkar ordet.
Jag började med att göra en brainstorm, skriva ner allting jag kom på när jag vred och vände på ordet "tillhörighet".
De mesta av orden handlade om kvinnoförtryck och att vara en ägodel.
Jag kom fram till att jag ville skapa någonting vad det gäller den muslimska mannens förtryck mot kvinnor.
Det var då den här bilden som först kom upp i mitt huvud, väldigt självklar.
Kvinnan på bilden har på sig en niqab, som är en två delars dräkt som täcker allting förutom ögonen. Jag valde detta eftersom att jag tycker att det är nästan det längsta man kan gå vad det gäller kvinnoförnedring.
Dessutom väcker de här kläderna mycket starka reaktioner, vilket är det jag vill få ut av min bild.
Jag vill att folk ska reagera och tänka till.
Jag hade kunnat välja en burka istället för niqab, eftersom det nästan är ännu extremare, men det är just det att man inte ser ögonen på en kvinna som bär burka.
Det känns som att det inte skulle bli lika känslomässigt eftersom att hon då inte kan utstråla en sådan rädsla.
På bilden ser hon väldigt skräckslagen och rädd ut
Man kan nästan ta på hennes ångest som är så storslagen.
Kraftiga manshänder håller hårt om hennes axlar, det är som att han försöker göra henne illa med tanke på hur han verkligen tar i i sitt grepp.
Han markerar sitt revir för att visa att hon är hans egendom.
Hon tillhör honom och är som en spelpjäs i hans liv.
Det är bara för honom att välja vilken väg hon ska gå eller vad hon ska göra.
Jag valde att fota en yngre tjej istället för äldre kvinna eftersom det är såhär det i värsta fall kan se ut i muslimska länder.
Att en ung tjej gifts bort i tidig ålder är vanligt och hon är sedan helt bunden till sin man.
Kanske har hon blivit såld eller så är det bara hennes skyldighet för den muslimska familjens ära.
Hon är ganska grovt sminkad, vilket kan ha och göra med att hon redan i tidig ålder blivit tilldelad en roll som vuxen kvinna. Hon försöker se äldre med hjälp av smink.
På den vänstra manshanden kan man se en vigselring, vilket betyder att de är gifta.
I den suddiga bakgrunden kan man se en telenorsymbol.
Jag valde att fota just framför denna skylt pågrund av att telenor är något man kopplar med Sverige.
Det handlar alltså inte om att hon är fånge i ett muslimskt land med kvinnoförtryckta lagar, utan att trots att hon är i Sverige så kan hon inte vara fri.
Hennes blick utstrålar även hjälplöshet,Han finns alltid där bakom henne för att kontrollera varje steg hon tar.
Jag valde att låta bilden vara helt omanipulerad, eftersom att jag vill visa upp min sanning.
Såhär ser jag på verklighetenoch jag protesterar.

För att förstärka känslan av den instängdhet hon känner i sitt liv valde jag att skapa den här bilden.
Hennes ögon visar tydligt att hon inte är nöjd med det liv hon har och blicken söker sig bortom den plats hon befinner sig i.
Det är som att hon sorgset betraktar människor utanför gallret som lever sina liv i frihet.
Hon utstrålar uppgivenhet hon har gett upp hoppet.
Hennes hand vilar mot gallret, ingen kraft finns kvar i hennes kropp.
Hon gör inga försök i att bryta sig ut, utan fogar sig efter mannens vilja.
Gallret är kraftfullt och rostigt, med tanke på att det funnits där så länge.
Hon befinner sig egentligen i ett land av frihet. Vilket gestaltas med den blå himlen och de gröna träden. Hennes omgivning känns ganska ljus och klar.
Tanken med bilden var att jag ville ta kort på en känsla, den förtryckta muslimska flickan bakom galler.
Jag valde att låta även den här bilden förbli oredigerad eftersom att låta bilden tala för sig.

Den sista bilden jag valde ut av min bildserie var den här demostrativa bilden.
Den kraftiga manshanden håller ett stadigt grepp om hennes kropp med tummen och pekfingret.
Han har hennes liv i sina händer.
Flickan ser väldigt mörk och liten ut i jämförelse med honom.
Det har sin betydelse i att han tycker sig vara mer värd än henne och ha total makt över henne.
Hon är bara en marionettdocka i hans liv.
Flickan bär nu en burka, en heltäckande beklädnad.
Inte ens ögonen får visas.
Jag valde det eftersom att det nu inte är ögonen som är i fokus, så jag ytterligare kan framhäva det extrema kvinnoförtrycket.
På bilden har jag som vanligt jämfört hennes mörka liv med den västerländska friheten.
Körsbärsträdens blommor har slagit ut och nästan allting omkring är grönt.
Folk lever sina liv som vanligt och en röd bil kör förbi flickan och hennes härskare.
Kanske finns det en kvinna i den röda bilden som är på väg till stranden för att vila efter en dag på jobbet.
Om man kollar närmare på mannens händer så kan man se att de är smutsiga av vit färg.
Han har troligtvis jobbat hela dagen och under den tiden har flickan fått stanna inomhus och sköta hemmet.
Hennes liv är ett schema och han är den som styr över det.
Den här bilden är som de andra bilderna en protest mot den muslimska mannens kvinnoförtryck.
Någon som varit en stor förebild i detta bildprojekt är den persiska kvinnan Fateme Gosheh.
Hon har vidkat min syn över hur illa det verkligen är vad det gäller kvinnans roll i muslimska länder och har breddat mitt tankesätt.