Sara Charmi

Vietnam med pappa
Nu är pappa på väg tillbaka till Sverige igen. Vi har haft en underbar och minnesvärd resa tillsammans. Efter skilsmässan var vår relation lite hackig i perioder, så det har varit extra kul och betydelsefullt att få umgås med honom själv en hel vecka. Vi har nog aldrig fått så mycket kvalitetstid själva innan. Vi har lärt känna varandra bätte och förstärkt relationen ytterligare. Jag är verkligen glad och tacksam över att han tog sig tid att komma hela vägen till Vietnam. 

Första dagen visade jag honom Hanoi. Vi strosade vi runt längs gatorna i Old quarter, åt god mat och avslutade med en massage. Dagen efter tog vi en fem timmars buss till Halong bay för att utforska staden samt åka kryssning för att se alla kända vackra vyer. Halong Bay klassas som en en av de vackraste vikarna i världen, vilket jag helt klart kan instämma med. Miljöerna vi åkte förbi var så vackra att de hade kunnat vara tagna från en saga. Det var liksom svårt att ta in dess mäktighet och skönhet. Jag låter bilderna tala för sig. 

Sedan tog vi flyget till Hoi an där vi bodde centralt. Vädret var dessvärre mestadels dåligt. Detta hindrade dock inte oss från att bada, cykla varje dag och gå runt i stan. Sista två dagarna var vädret dock bra så då passade vi på att ta en båttur till Cham Cham Island för att snorkla och bada.  Stämningen har varit på topp hela tiden och jag ser fram emot fler resor. 

Sitter nu "hemma" i min hårda säng och har precis packat upp, tvättat, handlat och lagat mat. Imorgon ska jag träffa en sjuksköterskestudent från skolan som ska introducera mig för skolan och visa mig runt. På måndag börjar allvaret med ny kurs och praktik samt att skriva färdigt C-uppsatsen. 

Här kommer lite bilder, både från systemkamera och mobil:


Utsikten från vårt hotell: Halong city.
 
Har någon sorts förkärlek till vietnamesiska tanter.